ZTGM i PRĄĆ BORKOWSKIEGO

Na weekend majowy pogoda płata figla i zamiast odwiedzać Słowację postanawiamy zrobić rodzinny wypad w Beskid Wyspowy. Dawno, dawno temu wejściem na Luboń Wielki i zejście Percią Borkowskiego zacząłem swoją przygodę z ZTGM, widoków wtedy nie było, jedyne co widzieliśmy to Yeti w lesie. Tym razem liczyłem na jakieś przejaśnienia żeby w końcu zobaczyć cokolwiek z Perci Borkowskiego… ni chuya, nic z tego nie będzie! Wszędzie mglisto ale postanawiamy poczekać na okno pogodowe przed wejściem do lasu. Tak czekamy jedno piwo, drugie piwo i nic. Idziemy dalej, przynajmniej jest sucho. Trasa fajna, moim zdaniem ciekawsza niż Perć Akademików, szkoda, że krótka. Po drodze robimy pięć wyciągów i znajdujemy dwie jaskinie, jedną właściwie znałem, a druga jest kawałek dalej, wejście wąską szczeliną ok dwóch metrów w dół i taka norka pod skałą.

Niezłe kwiatki z tą pogodą...

Niezłe kwiatki z tą pogodą…

Ze szczytu w dalszym ciągu roztacza się panorama do najbliższych drzew więc po krótkim odpoczynku schodzimy do Rabki-Zaryte i urozmaicając sobie powrót do domu zachaczamy o zbocza Jałowca gdzie spacerujemy jakimiś szlakami w Stryszawie.

Z ciekawszych rzeczy to rano zasłyszałem rozmowę dwóch górali, że jak krowa sra w stodole to wiosna się opóźnia, a jak sra na łące to się spieszy… czy jakoś tak,:D

Podejście w lesie

Gołobarze widziane ze szlaku

Zaczyna się najciekawsza część Perci Borkowskiego

Wejście do pierwszej jaskini

I do drugiej, kawałek dalej

Stopnie skalne

I po zabawie

Tree Climbing

Posted on 01/05/2013, in Górki i pagórki, Jaskinie, Zorganizowana Turystyka Górsko Melanżowa and tagged , , , , , , , . Bookmark the permalink. Dodaj komentarz.