A na zakończenie urlopu – Skrzyczne zimą

Najlepszym przyjacielem człowieka jest pies, a najlepiej bernardyn bo ma beczułkę z rumem:)

Ostatni dzień przeznaczony na szwędanie się po okolicy okazał się najlepszy widokowo. Po śniadaniu, wymeldowaliśmy się z pokoju, spojrzeliśmy z parkingu na Czupel który teraz był ośnieżony i wyłaniał się z chmur. Skoro taki pagórek może ładnie wyglądać, a dzień zapowiada się ładny to może Skrzyczne. Też KGP, pełna panorama z wierzchołka, schron fajny, zimą mnie tam nie było, a Ewie zawsze nie po drodze. Miało być na totalnym lajcie i tempo faktycznie takie było bo po tygodniowym odpoczynku już siły nie mieliśmy na skracanie czasów.

Od razu zauważyliśmy różnicę między Beskidem Śląskim i Małym, tutaj było o wiele więcej samochodów już na parkingu, co jakiś czas ktoś nas wyprzedzał, tłumów na szczęście nie było, ale czy to z powodu pracującego dnia, czy naszej mało widokowej (jak nam się wydawało na początku) trasy, to nie wiem. Podchodzimy niebieskim szlakiem z Lipowa, bajkowe okoliczności przyrody, intensywność przebijającej się przez śnieg, zieleni jest nie do opisania! Idziemy cały czas w lesie, ale wystarczy się odwrócić by widzieć Królową Beskidów w całej okazałości, a od Hali Jaskowej w ogóle przestajemy patrzeć pod nogi bo z każdym metrem zza szczytów beskidzkich wyłaniają się Tatry.

Babia Góra jak Etna

Widoki z Hali Jaskowej

Na szczyt już nie muszę wchodzić, takie widoki mi wystarczą… No dobra i tak wyjdę bo męczenie się jest fajne:) Do schroniska dochodzimy na oparach i załapujemy się akurat na złoty finisz Justyny Kowalczyk:) Przed telewizorem tłumy, okrzyki radości, puste butelki po szampanach wymieniane są na pełne innych trunków, sporo Niemców którym atmosfera fety też się udziela.

W schronisku czas na pierogi z oscypkami i oczywiści bateryjki, podoba mi się klimat tego miejsca, mimo tłumów narciarzy nie trąci komerchą… tylko co z ma z beskidami wspólnego ta panorama na Matterhorn co wisi w jadalni?

PKP

Schronisko i Babia ze szczytu Skrzycznego

Whatever, pokrzepieni ruszamy na wierzchołek, a później w stronę Malinowskiej Skały. W pamięci mam obrazki tej okolicy z wiosennego zdobywania Skrzycznego kilka lat temu i przyznam, że zimą mimo narciarzy i snowboardzistów jest zdecydowanie lepiej. Z Małego Skrzycznego mogę obserwować najpiękniejszą panoramę jaką w życiu widziałem, powoli zachodzące słońce, trochę chmur na niebie, niższe przewalające się przez szczyty Beskidów i Fatry na Słowacji. Zastanawiam się w ogóle co widzę, bo super zooma w aparacie nie mam, ale mogę dostrzec masyw Siwego Wierchu i za nim kolejne szczyty więc były by to Góry Choczańskie i Fatra, ale bardziej na prawo też coś widzę i aż nie chce mi się wierzyć, że to mogą być Sudety. Jeśli jest ktoś zorientowany w topografii lepiej niż ja to proszę o informacje co mogłem zobaczyć (wypiłem tylko jedno piwo).

Co ja widzę?

Żaden aparat nie odda tych widoków które mieliśmy

Rzut okien za siebie

Po nacieszeniu oczu wchodzimy na Malinowską Skałę, kawałek dalej gubimy żółty szlak i dalszą drogę przez Las Kościelec (znowu ten Kościelec) pokonujemy truchtem.

Taki beskidzki urlop jest jednak idealny do aktywnego odpoczynku, nie męczy tak jak tydzień w schronie w Tatrach, piwo tańsze, a widoki też potrafią rozwalić na łopatki:)

Posted on 13/02/2014, in Górki i pagórki, Zorganizowana Turystyka Górsko Melanżowa and tagged , , , , , , , . Bookmark the permalink. 2 Komentarze.