Gorczańskie kółeczko


Jak dopiero przed 10 wpada się na pomysł żeby pojechać w góry to cel trzeba wybierać szybko.

Tym razem Turbacz z Parzygnatówki (piszą, że to osiedle w Obidowcu, ja widziałem na mapie Nowy Targ i taką nazwę przy zakazie ruchu, ale niech im będzie).

Miejsce katastrofy samolotu sanitarnego

Miejsce katastrofy samolotu sanitarnego

Ruszamy zielonym szlakiem do Starych Wierchów które odwiedziłem mając tylko parę wiosen więcej niż mój syn obecnie. Samochód zjadł gdzieś jeden kijek więc Ewa idzie bez, jest wkurzona na mnie bo to mój samochód zjadł jej kijek i teraz funduje mi prawie, że bieg z przewyższeniem przekraczającym 200 metrów. Po osiągnięciu pierwszej polany tempo wraca do normy i idziemy przez kapuściane szczyty na Turbacz, a później do schroniska. Sam szczyt od mojej ostatniej wizyty na nim w maju 100 lat temu ( https://summitate.wordpress.com/2010/05/03/weekend-majowy-turbacz-i-czupel/ )zmienił się o tyle, że teraz więcej z niego widać i słup jest wytynkowany. Zejście przez Bukowine Miejską, chociaż przyznam, że był pomysł na mały offroad. Cała trasa to ok 19 km, 5 godzin marszu + niecała godzina w schronie. Pogoda wytrzymała i mimo, że Tatr nie było widać to przynajmniej okoliczne kapusty mogliśmy podziwiać jak zmieniają barwy na jesienne. Super przy zachodzącym słońcu prezentowały się Pieniny, niestety w aparacie nie złapałem ostrości, więc Wam nie pokażę.

Schronisko Stare Wierchy

Schronisko Stare Wierchy

Pod wierzchołkiem rozciąga się panorama na Beskid Wyspowy

Pod wierzchołkiem rozciąga się panorama na Beskid Wyspowy

Czoło Turbacza i hala którą szliśmy ostatnio

Czoło Turbacza i hala którą szliśmy ostatnio

Na szczycie

Na szczycie

Pamięci Żołnierzy Konfederacji Tatrzańskiej

Pamięci Żołnierzy Konfederacji Tatrzańskiej

A spora część drogi wyglądała tak

A spora część drogi wyglądała tak

Posted on 25/09/2016, in Górki i pagórki and tagged , , , , , , , . Bookmark the permalink. Dodaj komentarz.

Autora najbardziej cieszą komentarze...

